maanantai 19. joulukuuta 2022

Rauhaisaa joulua kaikille!

On illan sini, luonto vaiti hetkisen
Ja tähtitaivas harmaa pilvinen
Kuin kauan sitten taaskin lapsen mielin avoimin
Mä hiljentyä jouluun tahtoisin

Vaan ajatukset, työ ja arki kiireinen
On sumentaneet lapsen herkkyyden
Mä katson kauan ylös talvitaivaan hämärään
Ja toivon että joulun tähden nään.


Tämä maailma tarvitsee joulun
että synkistä synkinkin yö
vois nähdä sen ikuisen valon
joka kaipuuna sydäntä syö
Jos me onnistumme kaiken kauniin
toisiltamme piilottamaan
Tämä maailma tarvitsee joulun
meidän rakkauden paljastamaan

Mitä vikaa on rauhassa ihmisten kesken
Mitä vikaa on rukouksessa
joka jouluna kaikuu yli kaupunkien
Mitä vikaa on rakkaudessa


Kahta vain joulun lahjaa
Kahta vain mä toivoisin
Vain pientä hetken hengähdystä
Ja mielenrauhaa tietenkin

Mä toivon vain, vain joulun taikaa
Et sydän ois ees hetken aikaa
Huoleton ja joulu tois
Tuon hetken toivon
Jos myötä tuon yötuulen lauhan
Joulu tois taas mielenrauhan
Rahtusen maailmaan sekavaan


Joulumaasta kuvitellaan paljon kaikenlaista
Kuinka toiveet toteutuu ja on niin satumaista
Voi, jos jostain saada voisin suuren puurokauhan
sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan!

Joulumaa on muutakin kuin pelkkää toiveunta
Joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta
Eikä sinne matka silloin kovin kauan kestä
Joulumaa, jos jokaiselta löytyy sydämestä

Joulumaasta uskoo moni onnen löytävänsä,
Mutta sepä kätkeytyy tai narraa etsijänänsä
Onnea kun mikään mylly valmiiksi ei jauha'
- itsestään on löydettävä ihmisten vain rauha.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti